Gebruikersbeheer leverancier
In ROB-Net is het mogelijk om voor iedere medewerker een apart gebruikersaccount aan te maken. Zodra je als eerste een account hebt aangemaakt op uitnodiging van de Vereniging ROB, kun je jouw collega’s uitnodigen. Hieronder lees je in de Handleiding Gebruikersbeheer leverancier hoe alles precies in zijn werk gaat.
Hoofdstuk 2 dient te worden doorlopen door de nieuwe gebruiker. Daarnaast vindt je aan het einde een FAQ waarin alle veel voorkomende vragen worden beantwoord.
Je kunt nu van start gaan met de handleiding. Dan ben je in een paar stappen klaar om het ROB-Net te gebruiken.
Succes!
Uitnodigen nieuwe gebruiker
Log in ROB-Net in via het ROB-Net portaal op https://login.rob-net.nl.
Zodra je bent ingelogd, kies je voor de applicatie: ‘ROB-Net leverancier’.
In ROB-Net ga je naar het menu Instellingen. Kies hier voor ‘Gebruikers’.
Je ziet vervolgens een overzicht van de gebruikers gekoppeld aan de organisatie.
Klik op de knop ‘Nieuwe Gebruiker’ om een medewerker toe te voegen aan de gebruikers.
Vul het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in. Selecteer of je deze gebruiker (mede)beheerder wilt maken of niet. Klik vervolgens op de knop ‘Uitnodigen’.
Er wordt een bevestiging getoond dat de uitnodiging is verstuurd. Deze uitnodiging is 24 uur geldig.
De medewerker ontvangt de volgende mail in diens mailbox. Ontvangt de medewerker deze mail niet? Lees dan verder in de FAQ voor oplossingen.
Activeren nieuw account ROB-Net
Als nieuwe gebruiker dien je de stappen van dit hoofdstuk te doorlopen.
Je bent zojuist uitgenodigd om een account aan te maken in ROB-Net. Hiervoor heb je een uitnodigingsmail ontvangen. Mail niet ontvangen? Lees dan verder in de FAQ.
Klik op ‘deze link’ in de mail om het account aan te maken. Hiervoor heb je 24 uur de tijd.
Zodra je op de link hebt geklikt, verschijnt het volgende scherm:
Vul hier je gegevens in. Gebruik een e-mailadres waar je zelf toegang toe hebt. Het mailadres waar de uitnodiging naartoe is gestuurd staat voor-ingevuld.
Je inlognaam kan later niet gewijzigd worden, als je bijvoorbeeld wisselt van e-mailadres.
Voor het wachtwoordbeleid zie hoofdstuk vijf.
Klik op de knop ‘Opslaan’ om de nieuwe gegevens op te slaan.
Bewaar je inloggegevens goed!
Het inlogdomein voor ROB-Net is: https://login.rob-net.nl.
Na het invullen van je gegevens ontvang je per mail de bevestiging.
Je ontvangt een activatiemail om je nieuwe ROB-Net account te activeren.
Heb je deze mail niet ontvangen? Lees dan verder in de FAQ aan het einde van deze handleiding.Klik op ‘deze link’ in de mail om je account te activeren. Hiervoor heb je 24 uur de tijd.
Zodra je op de link hebt geklikt verschijnt het scherm:
Het account is nu geactiveerd en klaar voor gebruik via https://login.rob-net.nl!
Gebruiker bewerken
Het bewerken van een ander gebruikersaccount in het gebruikersoverzicht kun je alleen als je beheerder bent.
Kies in ROB-Net voor het menu ‘Instellingen’. Kies hier voor ‘Gebruikers’.
Vervolgens zie je het scherm met het overzicht van de gebruikers.
Voor het bewerken van een gebruiker zijn er twee mogelijke handelingen:
Klik op de regel van de gebruiker om de gebruikersdetails te zien. Klik op de knop ‘Bewerken’ om de gebruiker te bewerken (zie stap 3b).
Klik op het oranje pennetje om de gebruiker direct te bewerken. Klik op de knop ‘Opslaan’ om de wijzigingen op te slaan.
Gebruiker verwijderen
Het verwijderen van een ander gebruikersaccount in het gebruikersoverzicht kun je alleen als je beheerder bent.
Kies in ROB-Net voor het menu ‘Instellingen’. Kies hier voor ‘Gebruikers’.
Vervolgens opent het scherm met het overzicht van de gebruikers.
Klik op de regel van de gebruiker om de gebruikersdetails te zien. Klik op de knop ‘Verwijderen’ om de gebruiker te Verwijderen.
Bevestig dat je de gebruiker wilt verwijderen door op de knop ‘Verwijderen’ te klikken.
Hierna is de gebruiker verwijderd.
Kan {include} niet genereren De pagina die meegerekend moet worden kon niet worden gevonden.
FAQ
Waarom ontvang ik geen uitnodigingsmail en/of activatiemail?
Wij adviseren eerst te kijken in je ongewenste mailfolder. Indien je alsnog geen mail ontvangt, wordt deze waarschijnlijk tegengehouden via een spamfilter. Hiervoor is het raadzaam dat je contact opneemt met de beheerder van je e-maildomein. Deze kan helpen om het domein @verenigingrob.nl toe te staan voor je mailbox. Zodra dit verwerkt is, dien je nogmaals de medewerkers uit te nodigen via Gebruikersbeheer.
Welke gegevens moet ik invoeren bij het aanmaken van een account?
Je wordt geregistreerd als individuele gebruiker. Wanneer je kiest voor een gepersonaliseerd zakelijk e-mailadres weet je zeker dat je geen e-mails mist over updates of verstoringen. Het is echter ook mogelijk om een algemeen zakelijk e-mailadres op te geven. Er kunnen meerdere gebruikers geregistreerd worden onder hetzelfde e-mailadres zolang de gebruikersnaam maar uniek is.
Waarom kan ik geen gebruikers toevoegen/wijzigen/verwijderen?
Dit komt omdat je geen beheerder bent in ROB-Net. Je kunt het beste intern nagaan wie er wel beheerdersrechten heeft. Kom je er niet uit wie er beheerder is? Neem dan contact op met de servicedesk van ROB-Net. Dit kan telefonisch via 030-2271707 of door een e-mail te sturen naar helpdesk@verenigingrob.nl.
Ik ben mijn nieuwe inloggegevens kwijt, wat doe ik nu?
Op het inlogportaal https://login.rob-net.nl staat een button ‘wachtwoord vergeten’. Indien je e-mailadres maar aan één gebruikersaccount is gekoppeld, kun je via de mail een nieuw wachtwoord ontvangen. Indien er meerdere gebruikersaccounts gekoppeld zijn en je ook je gebruikersnaam niet meer weet, kun je contact opnemen met support.
Ik krijg bij aanmelden een melding dat mijn email adres nog niet gevalideerd
Na het aanmaken van een gebruikersaccount moet ter voltooiing het e-mail adres gevalideerd worden. Hier ontvang je een e-mail voor. Mocht je deze niet ontvangen hebben of pas na 24-uur hebben gezien, dan kun je de validatie e-mail opnieuw aanvragen. Op het inlogportaal https://login.rob-net.nl staat een Informatie blok. De vierde regel is “Krijg je de melding dat het e-mailadres niet is gevalideerd? Vraag dan hier een nieuwe activatielink aan.” Op de volgende pagina kun je, door het invoeren van je e-mail adres, de activatie e-mail opnieuw aanvragen.
Kan {include} niet genereren De pagina die meegerekend moet worden kon niet worden gevonden.
Kan {include} niet genereren De pagina die meegerekend moet worden kon niet worden gevonden.